Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC3083106   Moodle a llengua i literatura catalana d'ESO
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   1/5/2024 - 24/5/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   08AO Moodle a llengua i literatura catalana d'ESO
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/05/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   Aprendràs a crear recursos i activitats de llengua i literatura catalana al Moodle, recursos com pàgines, fitxers, directoris, títols... i activitats com tasques, formularis, glossaris...
Disposaràs d'un curs amb el rol d'edició on practicaràs tot el que s'ha treballat

La formació serà asincrònica.

Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…

Trobaràs més informació a:

https://aprenonline.org/cursos/005-moodle-matematiques-eso/
  
Objectius   Objectiu general:
Saber gestionar la plataforma Moodle i la utilització dels seus recursos en l'àmbit de la llengua i literatura catalana d’ESO.

Objectius específics:
Saber crear una pàgina web dins la plataforma
Saber penjar un fitxer
Conèixer la manera de penjar un filmet
Saber crear tasques: en línia, fora de línia
Crear bases de dades
Posar etiquetes i títols
Cerca de paquets SCORM
Enllaçar llocs web rellevants de llengua i literatura catalana d’educació secundària
Crear qüestionaris en les seves diferents modalitats.
Saber adaptar els paràmetres de tots els recursos de la plataforma als conceptes llengua i literatura catalana d’ESO

  
Continguts   Tema 1: paràmetres del curs:
- Distribució del temari, en blocs, temes, setmanes...
- Inscripcions dels alumnes.
- Definició de competències com expressió escrita i orla, comprensió escrita i oral, treball en equip...
- Definició d'escales d'avaluació fugint de les estrictament numèriques, de manera que ajudin a millorar l'alumne en el seu aprenentatge. Cada activitat una escala adaptada; per exemple, en activitats curtes;
Ho has fet molt bé
Ho has fet bé
Ho hauries de millorar

Tema 2: Recursos
Creació d'una pàgina web, com a exemple hi hem posat la s, ss, z, ç.
Penjar un fitxer, com a exemple hem creat i penjat un fitxer PDF sobre els temes de locucions amb el verb fer.
Inserció d'un filmet dins d'un element del Moodle (ja sigui pàgina, arxiu, etiqueta...).
Com a exemple hem inserit un filmet sobre exposicions orals.
Inserció d'un títol de tema amigable, d'exemple hem posat el títol amb imatge de dígrafs
Inserció d'una etiqueta, per exemple hem posat “Elaboració d’una pàgina”

Tema 3: Activitats:
Tasques; es proposen diferents activitats a crear per a la pràctica docent.
Tasca fora de línia: presentació d'un treball en paper, sigui un full o un dossier més complet. Per exemple; Comentari de text.
Tasca en línia per a qüestions curtes; propostes sobre els accents.
Tasca de penjar un fitxer, es proposa una fotografia com llegim a casa.
Tasca de diversos fitxers: Es proposa preparar una tasca que impliqui diversos fitxers, per exemple, diverses fotografies d’autors i autores.
Glossari: Es proposa realitzar un diccionari comú on tothom pot participar i afegir paraules. Al mateix temps també es proposa com augmentar i motivar la participació de forma organitzada.
Cerca de paquets SCORM creats a la biblioteca d'Alexandria i la instal·lació, en la proposta hem instal·lat un paquet sobre la mercè Rodoreda i el seu mirall trencat.
Tema 4: Creació de diferents preguntes, no només com a avaluació d'una memorització sinó, també, com a punt de sortida per a investigar dades a internet. A la nostra proposta hi ha:
Veritat/Fals; Aigua és una paraula femenina
Opció múltiple: Qui és l’autor o autora de Memòria d’uns ulls pintats
Pregunta d’emplenar buits. Proposta de dictat
Creació de qüestionaris utilitzant preguntes creades. Reutilització de les mateixes preguntes.
El docent aprèn a descarregar les dades de tots els participants per a una possible avaluació contínua o final.

Tema 5: El docent participant elaborarà un tema sencer sobre un tema de llengua catalana o literatura on hi hagi els diferents recursos i activitats.

  
Formador/a   Ricard Gonzalez Puig
  
Avaluació   Cada participant crea des d’un inici un curs Moodle en la nostra plataforma, i es va valorant les tasques que hi va fent.
Al seu curs cal que hi treballi les següents parts i les faci de forma entenedora i correcta. Si no, ho haurà de repetir.
Determinació dels paràmetres del curs.
Creació d'adreces electròniques per l'alumnat.
Inscripció de l'alumnat fictici dins del Moodle.
Inscripció de l’alumnat fictici al curs propi.
Accés a URLs externs relacionats amb la llengua i/o literatura catalana de l’ESO
Inserció d’etiquetes al curs que organitzin, i facilitin l’accés i comprensió al curs
Inserció un filmet relacionat amb la llengua i/o literatura catalana de l’ESO
Crear una pàgina web d’algun tema de la llengua i/o literatura catalana de l’ESO
Crear una tasca sobre la llengua i/o literatura catalana de l’ESO
Fer un glossari sobre el vocabulari de la llengua i/o literatura catalana adequat a l’ESO
Inserir un paquet SCORM de la biblioteca Alexandria de la llengua i/o literatura catalana de l’ESO
Creació de preguntes sobre la llengua i/o literatura catalana de l’ESO
Creació de qüestionaris de la llengua i/o literatura catalana de l’ESO
Full de càlcul de l'avaluació dels alumnes ficticis
La persona formadora valorarà si han estat ben elaborades les preguntes, i si veu que no funcionen o no són del tot correctes, proposarà les millores necessàries. Per superar el curs haurà de ser tot correcte i amb les millores aplicades.

En resum, les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en PDF.
Fotografies realitzades i penjades
Captures de pantalla
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
I tot el que fa al seu Moodle amb el rol d’edició


  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).